TID TIL DIG med Drop in mindfulness

TID TIL DIG MED DROP IN MINDFULNESS

Lad op og restituere i sind og krop med guidet meditation på Kulturmaskinen, lokale Petersen, Farvergården 7, Odense C.Betragt dine tanker, som skyer på himlen, der driver forbi.
Kl. 17.00 – 18.00 den 27. februar.
Pris pr. gang 60 kr. / 50 kr. stud/pen.
Der er Drop in mindfulness i foråret 2019 om onsdagen på følgende datoer:
Februar: den 27.
Marts: den 13.; 27.
April: den 3., 24.
Maj: den 8., 22.
Hvis du vil have en reminder mail om Drop in mindfulness, kan du kontakte mig.

Tilmelding:
OBS! Du skal tilmelde dig Drop in mindfulness på sms: 6095 9657 eller mail: hemabel@gmail.com for at booke plads. Max 8 deltagere pr. gang.

Find lokalet: 
Du går op af trappen til værkstederne, der et skilt til lokaler, der skal man helt ned i den anden ende af gangen. Hvis du tager elevator skal du stå af på 2. sal. Vi har både siddende og liggende meditationer, på stole og på underlag på gulvet. Tag evt. en flaske vand med og en varm trøje.

Indhold:
Vi laver grundlæggende mindfulness øvelser, som du kan tage med hjem og praktisere selv. Alle kan deltage både dig, der gerne vil afprøve mindfulness og dig der vil holde din praksis vedlige sammen med andre.

Mindfulness har mange gode virkninger, bl.a. styrker det din indre ro, selvomsorg og empati, det forebygger stress og forbedre søvnen.

Info og oplysninger ring til Helle Madsen på 6095 9657 eller mail. hemabel@gmail.com

facebookgoogle_pluslinkedin

Kunst og mindfulness på Brandts

Kunst og mindfulness på Brandts – Museum for kunst og visuel kultur

Fredag den 22. februar 2019 kl. 19.00-20.00

Udsigt af solnedgang på 4.sal på Brandts museum for kunst og visuel kultur.

Udsigt af solnedgang på 4.sal på Brandts museum for kunst og visuel kultur.

i Skulptursalen på 4. sal, Brandts Torv 1, 5000 Odense, Denmark
Se mere: brandts.dk
Kan du blive bedre til at opleve kunst? Altså få den helt ind og under huden?

På Brandts giver vi dig mulighed for at fokusere endnu mere og være i nuet, når vi afholder Kunst og mindfulness på Brandts.

Vi tager dig i hånden og hjælper dig med en times afstressende session. Bagefter vil du i højere grad have mulighed for at modtage den sanselige oplevelse, som jo netop er det sprog kunsten taler. Efter en aften på Brandts med mindfulness, vil du være godt rustet med øvelser, du kan tage med hjem.

Alle er velkommen, om det er første gang eller om du er øvet i mindfulness

facebookgoogle_pluslinkedin

Hvad har du fået ud af mindfulness? Svar fra kursist :

Jeg har spurgt deltagerne på mindfulness holdene, hvad har du fået ud af mindfulness?Odense fjord.
En kursist har svaret følgende:
“Mindfulness har lært mig at trække vejret rigtigt igen. Sove langt bedre.
At være bevidst om at nyde min mad.
I det hele taget at være meget mere til stede i nuet. Indtil nu har det været en lærerig rejse og den er ikke slut endnu. Heldigvis! Tak til mindfulness.”
facebookgoogle_pluslinkedin

Intro til mindfulness 2019

INTRO TIL MINDFULNESS

-pak rygsækken med koncentration og indre ro

Tirsdag den 22.01.2019  kl. 19.00-20.30 Pris: 50 kr.

Tilmelding til FOF på tlf. 66 11 68 45 eller på http://www.fof.dk/odense-fredericia-middelfart/Kursusoversigt/sundhed-og-trivsel/mindfulness
Sted: FOF i Vindegade 72 i Odense.Odense fjord

Tænker du på, at melde dig til et kursus i mindfulness eller vil du gerne vide mere om emnet ? Denne aften får du viden om, hvad mindfulness er og hvordan det praktiseres. Du møder underviseren og vi kommer ind på, hvordan et kursus kan forløbe. Vi afprøver nogle enkelte korte øvelser, underviseren guider alle øvelser i en rolig atmosfære

Kort handler mindfulness om at rydde op i de mange tanker og mentale konstruktioner, der ofte fylder vores sind. Det er en metode, som fremmer selvindsigten i tanke, følelse og krop og hjælper os til en mere hensigtsmæssig adfærd i vores relationer både til os selv og til omverdenen. Vi øver os i at finde en dybere tilstand af væren og ro og komme i kontakt med vores indre visdom. Krop og sind påvirker hinanden, så når kroppen falder til ro, falder sindet til ro og omvendt.

Du er velkommen til at ringe til Helle Madsen og høre mere på mobil 6095 9657.

facebookgoogle_pluslinkedin

Kurser i mindfulness forår 2019

KURSER I MINDFULNESS FORÅRET 2019

Mindfulness styrker vores selvomsorg og medfølelse, styrker immunforsvaret og reducererSandhusskoven stress. I mange tilfælde forbedre mindfulness søvnen.

Tilmelding til FOF på tlf. 66 11 68 45 eller på http://www.fof.dk/odense-fredericia-middelfart/Kursusoversigt/sundhed-og-trivsel/mindfulness
Sted: FOF i Vindegade 72 i Odense.

For Info kan du ringe til Helle på 6095 9657 eller maile til hemabel@gmail.com

Januar til marts

Intro til mindfulness – Pak rygsækken med koncentration, overblik og indre ro
Tirsdag d. 22.01.19 kl.19 – 20.30.

Pris: 50 kr. 

Mindfulness for alle
Mandag d. 28.01.19 kl 19.00 – 20.30.
Tirsdag d. 29.01.19 kl. 17.00 – 18.30.
Kurserne er på to lektioner X 8 gange ialt 16 lektioner.
Pris: 870/820 stud/pen kr

Mindfulness for fortsættere
Tirsdag d. 29.01.19 kl. 19.00 – 20.30.
Kurset er på to lektioner X 6 gange ialt 12 lektioner.
Pris: 640 kr.

Mindfulness for seniorer
Mandag d 28.01.19  kl 10.00 – 11.30
Kurset er på to lektioner x 8 gange ialt 16 lektioner.
Pris: 870/820 stud/pen kr

Weekend kursus
 Accept, selvomsorg og fred i sindet med mindfulness
Lørdag den 16.03.19 kl.10.00 -16.00
7 lektioner.
Pris 420 kr.

April til juni

Mindfulness for fortsættere
Mandag d. 29.04.19 kl  19 – 20.30.
Kurset er på to lektioner x 6 gange ialt 12 lektioner.
Pris: 640 kr.

Mindfulness for alle
Tirsdag d. 30.04.19 kl. 17.00 – 18.30.
Kurserne er på to lektioner x 6 gange ialt 12 lektioner.
Pris: 640 kr.

Mindfulness for seniorer
Mandag d 29.04.19  kl 10.00 – 11.30
Kurset er på to lektioner x 6 gange ialt 12 lektioner.
Pris: 640 kr

facebookgoogle_pluslinkedin

TID TIL DIG med Drop in mindfulness

DROP IN MINDFULNEsS

Lad op og restituere i sind og krop med en guidet meditation på Kulturmaskinen,UNADJUSTEDNONRAW_thumb_11d
lokale Petersen, Farvergården 7, Odense C.
Der er Drop in mindfulness i foråret 2019 om onsdagen på følgende datoer:
Januar: den 30.
Februar: den 13.; 27.
Marts: den 13.; 27.
April: den 3., 24.
Maj: den 8., 22.
Hvis du vil have en reminder mail om Drop in mindfulness, kan du kontakte mig.
Kl. 17.00 – 18.00. Pris pr. gang 60kr./ 50 kr stud./pen.

Tilmelding:
OBS! Du skal tilmelde dig Drop in mindfulness på sms: 6095 9657 eller mail: hemabel@gmail.com for at booke plads. Max 8 deltagere pr. gang.

Sådan finder du lokalet.
Du går op af trappen til værkstederne, der et skilt til lokaler, der skal man helt ned i den anden ende af gangen. Hvis du tager elevator skal du stå af på 2. sal. Vi har både siddende og liggende meditationer, på stole og på underlag på gulvet. Tag evt. en flaske vand med og en varm trøje.

Indhold
Vi laver grundlæggende mindfulness øvelser, som du kan tage med hjem og praktisere selv. Alle kan deltage både dig, der gerne vil afprøve mindfulness og dig der vil holde din praksis vedlige sammen med andre.
Mindfulness har mange gode virkninger, bl.a. styrker det din indre ro, du øger din selvindsigt, selvomsorg og empati. Mindfulness forebygger stress og forbedre søvnen.

Info og oplysninger ring til Helle Madsen på 6095 9657 eller mail. hemabel@gmail.com

facebookgoogle_pluslinkedin

Indre intelligens

Indre intelligens

Tillid og timing

Indre intelligens

Indre intelligens

Vi har i os en indre intelligens, som vi kan komme i kontakt med, når vi dyrker mindfulness. Når den vanlige tankestrøm er stilnet af, kan der dukker nye geniale ideer op eller der kan komme løsninger på udfordringer, som vi har i vores liv.

De fleste af os kender til det med, at være kørt fast i et tankespor eller at vi forgæves prøver at løse et problem. Men lige meget hvordan vi vender og drejer det i tankerne kommer vi ingen vegne – og pludselig ud af det blå kan løsningen komme, måske i en drøm, måske som en indskydelse.

Talemåderne ”at sove på det” og ”kommer tid, kommer råd”, kan vi godt have tillid til.

facebookgoogle_pluslinkedin

Åndedrættet er en dør til nuet.

IMG_7048Åndedrættet er en dør til nuet.
Prøv at stop helt op, bare tre gange om dagen og træk vejret dybt nogle gange og mærk åndedrættet i kroppen. Måske vil du opleve at alle dine andre sanser skærpes, at du ser og lytter til dine omgivelser på en mere ”vågen” måde.
Lær mere om hvordan du kan få glæde af mindfulness på kurser i maj og juni tilmeld: http://www.fof.dk/…/Kursusov…/sundhed-og-trivsel/mindfulness
God dag fra Helle

facebookgoogle_pluslinkedin

Tankemylder

Tankemylder – Det, skal du bare slippe.

Ja tak, men hvordan gør jeg lige det?

Tankemylder og tankemønstre har vi ofte overtaget fra autoriteter i vores liv.

Tankemylder og tankemønstre har vi ofte overtaget fra autoriteter i vores liv.

De fleste af os kender til plagsomme tanker, som vi gerne vil slippe. Vi kæmper imod tankerne, prøver måske at fremkalde andre tanker i stedet, men hele tiden vender de plagsomme tanker tilbage. Når vi dyrker mindfulness øver vi os i at acceptere de tanker, der er “her og nu”, uden at kæmpe mod dem. Vi vender i stedet opmærksomheden mod vores åndedræt, krop eller lyde. Tankerne kommer tilbage – og igen og igen – registrerer og accepterer vi dem og vender tilbage til åndedrættet, kroppen eller lydene. Over tid opløses de plagsomme tankemønstre af sig selv.

facebookgoogle_pluslinkedin

Accept

Accept

Hjælp jeg skælder mig selv ud. Skilleballer og skyldsfølelse

accept

Mindfulness princip

En af principperne i mindfulness er accept. Med det menes accept af ”det, der er” i ens indre her og nu af tanker, følelser og kropfornemmelser. Hvis man kæmper imod ”det, der er” bliver byrden meget større. Vi er vant til at dømme, hvad der er rigtigt og forkert. F.eks. hvis du tænker en negativ tanke og bagefter tænker ”Åh, det må jeg ikke tænke, det er forkert” så aktiverer du automatisk skyld og skam følelsen. Med mindfulness øver vi os i at acceptere, hvad der er her og nu uden at dømme – så kommer der en såkaldt ”ufin” tanke forbi (og det gør der), så prøv at sig til dig selv ”Det er ok, det må jeg gerne tænke” og mærk, hvad der sker inden i.
For mig giver det en form for lettelse, skuldrene falder ned – og jeg slap for den vanlige mentale indre skideballe og skyldfølelse.

facebookgoogle_pluslinkedin